Návrhové jízdní řády |
![]() |
![]() |
![]() |
Napsal uživatel Lucie Postavová |
Pátek, 19 Duben 2019 06:26 |
Návrhy jízdních řádů linkové dopravy.
Termín pro případné vyjádření je do 6.5.2019.
files/Martina/800320 Uherske Hradiste _ Bilovice _ Brezolupy - Zlin.PDF
files/Martina/800323 Zlamanec _ Bilovice _ Uherske Hradiste.PDF
files/Martina/800321 Uherske Hradiste _ Mistrice _ Bilovice _ Napajedla _ Otrokovice.PDF
files/Martina/800351 Uhersky Brod_Castkov_Bilovice.PDF
files/Martina/800322 Uherske Hradiste _ Bilovice _ Castkov _ Velky Orechov.PDF
files/Martina/800350 Uhersky Brod _ Velky Orechov _ Zlin.PDF
files/Martina/800318 Mistrice _ Uherske Hradiste _ Velehrad _ Salas.PDF
|
Zobrazeno : 3773x |
Komentáře
Také si toho všímám, ale je to dáno stavem MHD. Jednak Hradiště doposud hřeší na existenci příměstské dopravy a vidí ji jako vhodnou náhradu za MHD. V některých případech jsou špatně sestavené jízdní řády. Příměstský autobus dojede na zastávku malý moment před MHD, všichni se tam logicky nacpou, protože v přirozené povaze cestujícího je nastoupit do prvního co dojede; nemá jistotu, že to další skutečně a včas dorazí. Reforma MHD je v plánu, ale jedná se především o záležitost města Uherského Hradiště, nikoli Zlínského kraje
Vězte, že ohledně dopravy jsem si toho nastudoval hodně, takže dokážu materiály vyhodnocovat. Meziměstská doprava hraje na březolupské lince významnou roli, o tom snad netřeba polemizovat. Myšlenka na propojení Zlína a Hradiště vlakem není nová, ani ojedinělá. Od prosince mají nějaké přímé spoje vyjet, ale nebude jich tolik, aby to linku přes Březolupy výrazně ovlivnilo. Až po elektrifikaci a modernizaci zlínské a vlárské dráhy lze očekávat výraznější rozvoj dopravy mezi Zlínem a Hradištěm.
Je třeba si upřesnit, jestli se díváme na současné jízdní řády, nebo ty navržené. Od Topolné to tam už zajíždět nemá. Podle návrhu mají kolem Kněžpole jezdit tyto linky:
318 Salaš - Uh. Hradiště - Mistřice
320 Uh. Hradiště - Březolupy - Zlín
321 Uh. Hradiště - Otrokovice
322 Uh. Hradiště - Velký Ořechov
Autoří koncepce se rozhodli, že do dotyčné obce budou zajíždět linky 320 a 322 (tvoři vzájemný proklad, nejedou tedy souběžně). Proč zvolili takové řešení vědí oni, nikoli já. Mohu se jen domnívat, že upřednostnili přímé spojení Kněžpole se Zlínem (320) před spojením ve směru Napajedla a Otrokovice (321). Tam se Žabáci dostanou taky, ale s přestupem v Bílovicích. Ve směru na Bílovice totiž jede březolupská linka s předstihem před otrokovickou.
Vyčkejme jak rozklad dopadne.
Zde je aspoň vidět, jak je zákon o veřejných zakázkách ( VŘ ) v praxi zneužitelný.
Firma která ani nepodávala nabídku podala podnět k ÚOHS a zákon je natolik složitý, že téměř v každém VŘ nalezne ÚOHS nějaké to pochybení.
Většinou to takhle používají neúspěšní uchazeči na druhém místě, kteří přes ÚHOS "shodí" původní VŘ. VŘ se následně opakuje ale pozor - cenové nabídky všech uchazečů jsou zveřejněny a pro další VŘ je toto pro úspěšné uchazeče velice nemilé.
Vyčkejme tedy jak dopadne rozklad. Následně bude muset Zlínksý kraj, pokud ÚOHS pochybení ve VŘ potvrdí, vypsat nové VŘ a do doby jeho výsledku a zprovoznění v praxi domluvit se stávajícími či jinými dopravci prozatimní dopravní obslužnost, předpokládám ve stávajícím rozsahu.
Zde si neodpustím poznámku. Domnívám se, že napadnout zadávací dokumentaci by mělo být možné pouze v době před termínem pro podání nabídek. Jinak se spekulativnímu podání podnětů neúspěšných k ÚOHS nezbavíme.
Ne všechny autobusy jedou přes Žabáky, zrychlené nikoli. Všechno má své pro a proti. Bylo by mylné si myslet, že ty spoje tu jsou jenom pro Březolupy. Kraj potřebuje propojit Zlín s Hradištěm a Březolupy jsou na trase. Ale kdyby v budoucnu výrazně stoupl význam přímého vlakového spojení mezi Hradištěm a Zlínem, tak by se nám trochu změnila situace. Četl jsem bakalářskou práci, kde student odhaduje pokles počtu cestujících na lince přes Březolupy o 50% v případě, že přímý vlak mezi Hradištěm a Zlínem pojede každou hodinu. Pak by byl každý Žabák v autobuse bude vítám, aby zvýšil jeho vytíženost v zájmu zachování spoje v jízdním řádu.
Vzhledem k velmi výraznému posílení linky 322 Uherské Hradiště - Velký Ořechov v pracovní dny a přestupním vazbám se významná část frekvence z Částkova a Nedachlebic do Zlína přesune na linky 322 a 350. Nepojedou tedy všichni přes Bílovice a Březolupy.
RSS informační kanál komentářů k tomuto článku.